Bublé是位加拿大著名流行爵士樂歌手

出生在一個義大利裔的家庭裡,從小就是聽著祖父的爵士樂錄音長大的,雖然他最初喜歡的是搖滾樂和其他現代音樂。

他最終選擇了爵士樂,並在祖父鼓勵下,很早便開始登台。17歲那年,布伯雷參加了全加拿大的青年新秀選秀會,並獲得冠軍。
自此以後,Bublé正式步入樂壇。最初幾年,布伯雷主要都是在一些歌舞廳和街頭表演中出現。

2000年,他在加拿大前總理的女兒上的婚禮獻唱因而認識了華納兄弟娛樂公司的錄音監製大衛·福斯特。

福斯特隨即邀請布伯雷加入華納旗下143唱片公司,並在2001年起親自監製布伯雷的專輯《麥可·布伯雷》的錄音,裡面包含了不同年代的爵士樂經典歌曲。

 

 

Michael Bublé - Nobody but Me 

Baby, I get a little bit jealous

寶貝, 我有一點吃醋

But how the hell can I help it?

但是天殺的我有甚麼辦法?

When I'm thinkin' on you

當我想到你的時候

 

Maybe, I might get a little reckless

或許, 我有一點魯莽

But you gotta expect that

但是你要知道

What else can a boy do?

一個男孩還能做甚麼其他的事?

My momma taught me how to share 

我媽有教我要懂得分享

But I'll be selfish and I don't care

但是我不管, 我要自私一點

Cause I want you, I need you all for me

因為我想要你 你是我的

 

Now I don't want anybody loving my baby

我不想要有人喜歡我的寶貝

Nobody, nobody, nobody, nobody but me, hey

不能有任何一個人 除了我

Now I don't want anybody thinking just maybe

我不想要有人可能在想著你

Nobody, nobody, nobody, nobody but me

不能有任何一個人 除了我

 

And I know when you got a lovely lady

我知道 當你有了傾國傾城的美女

It might drive the boys crazy

其他男孩會羨慕的瘋掉

When she's looking so fine, woah

當她這麼的完美

I know, know, know that no one would ever blame me

我知道 其他人不會怪我

The only thing that could save me

唯一能讓我獲得救贖的

Is just knowing your mine

就是讓我知道你屬於我

 

My papa told me once or twice

我爸跟我講了很多次

Don't be cruel but don't be too nice

不要對妳太兇也不要太好

Cause I want you, I need you all for me

因為我想要你 你是我的

 

Cause I don't want anybody loving my baby

我不想要有人喜歡我的寶貝

Nobody, nobody, nobody, nobody but me, hey

不能有任何一個人 除了我

And I don't want anybody thinking just maybe

我不想要有人可能在想著你

Nobody, nobody, nobody, nobody but me

不能有任何一個人 除了我

 

Hey, we make beautiful music together, how you make my heart sing

親愛的 我們一起寫美妙的歌 妳讓我的心歌唱

Move into the side with us and never be apart thing

讓我們依偎在彼此身邊 天涯海角永不分離

Work of art thing, the way you pull me like a harp string

我們纏綿悱惻時 你撥動我的心弦

Every moment spent is worth it, that's the perfect part, see

你看 每分每秒都非常值得 非常完美

 

I like whatever you like, we had to do right

你喜歡的我都喜歡 但我們必須先做對的事

And do like, two sovereign nations and try to unite

就像是兩個國家的君主 試著要統一 一樣

I'm proud of you, like a treasure, you're the one I'm cherishing

我為你而感到自豪 就像是寶藏 妳是我唯一珍惜的

Every other girl is silly, paling in comparison

其他的女孩 都相形見絀

 

Baby, I get a little bit jealous

寶貝, 我有一點吃醋

But how the hell can I help it?

但是天殺的我有甚麼辦法?

I'm so in love with you

我就是愛你愛得要死

 

I don't want anybody loving my baby

我不想要有人喜歡我的寶貝

Nobody, nobody, nobody, nobody but me, hey

不能有任何一個人 除了我

I don't want anybody loving my baby

我不想要有人可能在想著你

Nobody, nobody, nobody, nobody but me

不能有任何一個人 除了我

 

Oh my papa told me once or twice

我爸跟我講了很多次

Don't be cruel, don't be too nice

不要對妳太兇也不要太好

My baby don't need no one but me

我的寶貝 只需要我一個

Oh, and I know how to share

我懂得要分享

But I'll be selfish, I don't care

但是我不管, 我要自私一點

My baby don't need no one but me

我的寶貝 只需要我一個


歡迎交流~~請多多指教  Yt~~

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Yt & Yc &St 的頭像
    Yt & Yc &St

    Sharing & Learning

    Yt & Yc &St 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()